Uwaga! Obowiązek zgłoszenia budowli ochronnych do 31.03.2025 r.
Zgodnie z art. 207 ust. 3 ustawy z dnia 5 grudnia 2024 r. o ochronie ludności i obronie cywilnej, na właścicieli, użytkowników wieczystych oraz zarządców obiektów budowlanych został nałożony nowy obowiązek zgłoszenia budowli ochronnych, które przed dniem wejścia w życie ustawy pełniły funkcję schronów lub ukryć.
Kto jest zobowiązany do zgłoszenia?
Obowiązek dotyczy właścicieli, użytkowników wieczystych lub zarządców nieruchomości, na których znajdują się budowle ochronne – schrony lub ukrycia – istniejące przed wejściem w życie ustawy.
Termin zgłoszenia:
Zawiadomienie należy złożyć do właściwego miejscowo wójta, burmistrza lub prezydenta miasta w terminie do 31 marca 2025 r.
Zgłoszenie powinno zawierać:
• Adres nieruchomości lub numer działki, na której zlokalizowana jest budowla ochronna,
• Tytuł prawny do nieruchomości lub informację o sprawowaniu zarządu nad obiektem,
• Dane kontaktowe właściciela, użytkownika wieczystego lub zarządcy.
Zawiadomienia można składać osobiście w Urzędzie Gminy Żabia Wola, przesłać pocztą lub drogą elektroniczną.
Metryka
- Autor lub odpowiedzialny za treśćReferat Organizacyjny
- OpublikowałJoanna Wysokińska
- Data publikacji2025-03-18 13:56
- Ostatnio zmodyfikowałJoanna Wysokińska
- Ostatnia modyfikacja2025-03-18 14:02
« wstecz